I'm not trying to be a hero! I'M FIGHTING THE DRAGON!!

Posts Tagged ‘King Arthur’

Transformers: The Last Knight

Wednesday, July 19th, 2017

“Y’all wanna see some dead robots?”

TRANSFORMERS: THE LAST KNIGHT is what happens when a famed surface level maestro of brain damaged spectacle makes his fifth god damn movie based on a line of toys. Michael Bay’s robo-aesthetic has evolved and improved to a point where I have to begrudgingly respect it. The convoluted mythology has reached new levels of insane are-you-kidding-me-ness. But the characters haven’t developed one bit – is it possible that they have de-developed? Autobot leader Optimus Prime (voice of Peter Cullen, GREMLINS)’s swing between fascist brutality and wholesome-sounding inspirational speeches is taken to even more comical levels – if he didn’t talk like a bad guy and have a red slap mark on his face we wouldn’t know when he was turned into the evil “Nemesis Prime.”

This one opens on a beautifully weird note: a medieval battle between King Arthur (Liam Garrigan, reprising his character from Once Upon a Time) and a horde of barbarians. Arthur’s men think they’re doomed, but Merlin (Stanley Tucci, WILD CARD) shows up with a three-headed robot dragon, courtesy of a blood-stained Transformer he met inside the cave-like thing that voiceover narration by Academy Award winner Anthony Hopkins (TITUS) explains is actually a crashed alien spaceship. Yeah, we get it Sir Anthony. (read the rest of this shit…)

VERN has been reviewing movies since 1999 and is the author of the books SEAGALOGY: A STUDY OF THE ASS-KICKING FILMS OF STEVEN SEAGAL, YIPPEE KI-YAY MOVIEGOER!: WRITINGS ON BRUCE WILLIS, BADASS CINEMA AND OTHER IMPORTANT TOPICS and NIKETOWN: A NOVEL. His horror-action novel WORM ON A HOOK will arrive later this year.

First Knight

Tuesday, July 7th, 2015

tn_firstknight

RELEASE DATE: July 7
RELEASE DATE: July 7

FIRST KNIGHT is a movie I never would’ve watched without an excuse like this series, but it’s not bad. Directed by AIRPLANE!’s Jerry Zucker (his followup to NAKED GUN 2 1/2, but not his first serious movie, having already done GHOST), it’s basically a love triangle between King Arthur (Sean Connery), Sir Lancelot (Richard Gere) and Guinevere (Julia Ormond). Connery and Gere play two different types of handsome while Ormond makes the movie with a more human, layered portrayal.

The story begins with Lancelot, a dreamy, long-haired drifter going from town to town showing off in sword-fighting demos. His path happens to cross young Queen Guinevere’s when her caravan is ambushed on the way to Camelot to marry King Arthur. So he rescues her.

Before he disappears he plants a kiss on her, and she’s got that BRIDGES OF MADISON COUNTY look of suppressed lust on her face, but she tells him to cool it, she’s engaged. And when she gets to Camelot we see that she’s not just being chaste, she really does love Arthur. Yeah, it’s an arranged marriage, and he’s old enough to be her ancestor, but in his defense he does give her a sincere opportunity to back out, pledging to defend her kingdom of Lyonnesse regardless of marital arrangements. You want him to be a sleazy old bastard so you can root for her to kick him to the medieval equivalent of a curb, but he keeps being a gentleman, god damn it. She tells him she’s not gonna back out, she really wants to marry him, and she seems to know what she’s doing. (read the rest of this shit…)

VERN has been reviewing movies since 1999 and is the author of the books SEAGALOGY: A STUDY OF THE ASS-KICKING FILMS OF STEVEN SEAGAL, YIPPEE KI-YAY MOVIEGOER!: WRITINGS ON BRUCE WILLIS, BADASS CINEMA AND OTHER IMPORTANT TOPICS and NIKETOWN: A NOVEL. His horror-action novel WORM ON A HOOK will arrive later this year.